2016. augusztus 8., hétfő

SÜTI-MEGMÉRETTETÉS

  Beneveztem egy ganodermás sütemény sütő versenyre. Nem nagy cucc, gondoltam, tavaly egy speciális kókuszgolyó nyert, ilyet én is tudok csinálni.

Nézzük a körülményeket:
  • egy szép, napos szombati nap, látszólag minden ideális a sütéshez,
  • 2 db folyton körülöttem és rajtam csüngő gyerek, a kisebb (1 éves) ráadásul egy 3 napos láz utáni nyűgös állapotban,
  • 1 db dobtanár férj, aki azzal nyaggat, hogy egy órácskára magamra kell, hogy hagyjon a gyerekekkel, amíg ő gyakorol a dobokon,
  • 1 db kedves barátnő, akit már hónapok óta nem láttam, és aki épp erre a napra jelentkezett be látogatóba,
  • 1 db zöldségeket előnyben részesítő diéta, ami miatt meg sem kóstolhattam, amit készítek,
  • néhány hozzávaló, amit korábban elfelejtettem beszerezni, és amiért még el kellett rohanni a boltba,
  • és egy nagy halom mosatlan a mosogatóban.

Vagyis minden helyén egy nyertes sütemény elkészítéséhez :).

A receptet már korábban kinéztem, a sütés nélküli diós Bajadér szeletet választottam, és az Apróséf.hu után szabadon, ezt ganodermás kávéval dúsítottam.

Az eredeti recept szerinti mennyiség ötszörösét készítettem el, mert a zsűrin kívül a csapatomat is szerettem volna megkínálni a szeletből. A végül késő estére elkészült művet először a férjem kóstolta szakértelemmel, és annak ellenére, hogy sem nem édesszájú, sem a dió nem tartozik a kedvencei közé, el volt tőle ragadtatva. Ezt biztató kezdetnek vettem.

A DXN Családi napján a zsűri mellett a csapat is tesztelte a süteményt. Kitettem az asztalra a legnagyobb doboz sütit, majd elmentem néhány percre körülnézni a környéken. Mire visszaértem, a sütemény elfogyott, a csapat pedig lázasan a készítőjét – vagyis engem – keresett a recept végett. Ez kettőből kettő, már csak a zsűrit kellett elkápráztatnom, és teljes a siker.

A zsűri szerint végül 2. helyezést ért el a süteményem. Az első egy gyönyörűen megkomponált erdei gyümölcsös roselle-s sütemény-kosárka lett, amely különlegességével és csodálatos tálalásával az első pillanatban elvarázsolt. Ezúton és kóstolás nélkül is gratulálok a készítőjének!

A nap nagyon szép véget ért, sokan elkérték a receptet.

Nekik, és nektek is, mert tényleg finom, bár én pont nem kóstoltam :), íme a recept:

Kávés bajadér szelet   

Hozzávalók 6  főre (én 30 főre, azaz a receptben leírt mennyiség 5-szörösét készítettem):
A sütihez:
75 g étcsokoládé (53%-os)
5 g kakaópor - holland
100 ml víz
1 tasak ganodermás fekete kávé (Lingzhi Black Coffee)
240 g kristálycukor
200 g vaj
200 g dió (darált)
200 g keksz - háztartási (darált)
1 csapott mokkáskanál őrölt vanília
A mázhoz:
100 g étcsokoládé (53%-os)
15 ml étolaj

Elkészítés:

  1. A csokoládét vízgőz fölött felolvasztjuk.
  2. Mikor megolvadt, hozzáadjuk a kakaóport és teljesen elkeverjük benne, majd az egészet félretesszük.
  3. 50 ml vizet a cukorral feltesszük főni és sűrű cukorszirupot főzünk belőle.
  4. A sziruphoz adjuk a vajat és felolvasztjuk benne. Ha teljesen felolvadt, levesszük a tűzről.
  5. Egy nagy tálba tesszük a darált kekszmorzsát, a darált diót és az őrölt vaníliát. Jól összekeverjük őket.
  6. Ráöntjük a forró cukros-vajas szirupot és alaposan összekeverjük vele, míg gyúrható masszát kapunk.
  7. Levesszük a vízfürdőről a megolvasztott csokoládét és a kekszes-diós massza felével összekeverjük. Ha túlzottan morzsálódik, ehhez a csokoládés részhez adhatunk egy kevés plusz vizet! Ez nagyon fontos, hogy a csokis massza is jó, gyúrható állagú legyen!
  8. 50 ml 80°C-os vízzel jól elkeverjük a tasak ganodermás kávét, majd ráöntjük és jól elkeverjük a csokis résszel.
  9. A csokoládés rész felét sütőpapírra tesszük, téglalapot formázunk belőle, letakarjuk egy másik sütőpapírral és nyújtófával kinyújtjuk. Kb. A/4-es méretűre nyújtjuk. A csokoládés rész másik felével ugyanezt tesszük. Így 2 db A/4-es méretű csokoládés lapot kapunk.
  10. A sima résszel hasonló képen járunk el, mint a csokoládéssal. Így 2 db sima és 2db csokoládés lapunk lesz végül.
  11. Először a csokoládés lapra helyezzük a sima lapot.
  12. Majd a sima lapra jön az újabb csokoládés és az újabb sima. Ha elkészült, 1 órára hűtőbe tesszük.
  13. A csokoládémázhoz a csokoládét vízfürdőn megolvasztjuk és hozzáadjuk az olajat, hogy szép fényes legyen.
  14. Az olvadt csokoládét a kekszes-diós lapokra öntjük és egy szilikon spatulával vékonyan elterítjük rajta, majd 1-2 órára hűtőbe tesszük.
  15. Ha kellő képen megdermedt a tetején a csokimáz, egy éles késsel felszeleteljük.
  16. El is készült a tökéletes kávés Bajadér szelet!


JÓ ÉTVÁGYAT ÉS AZ ENYÉMHEZ HASONLÓ SIKEREKET MINDENKINEK A RECEPTHEZ!

Forrás: http://aprosef.hu/bajader_szelet_recept




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése